Beskidzka Strona Kolejowa
 » wstęp
 » aktualności
 » urządzenia srk
 » sygnalizacja
 » łączność
 » ruch kolejowy
 » sieć kolejowa
 » słownik srk
 » symulator ISDR
 » wagony towarowe
 » linia 117
 » fotogaleria
 
 » forum ISDR
 » mapa strony
 » o autorze
 » kontakt
 » linki

Bielsko-Biała Wschód

Stacja Bielsko-Biała Wschód leży w przemysłowej dzielnicy Bielska-Białej i niegdyś obsługiwała kompleks bocznic okolicznych zakładów. W czasie robienia zdjęć czynna była już tylko jedna bocznica, pozostałe zostały zlikwidowane.


Uproszczony plan bocznicy

Kęty. EN57-1037, pociąg 34231 Kraków Główny - Bielsko-Biała Główna.
23 kwietnia 2005
Bielsko-Biała Wschód, głowica od strony Bielska-Białej Głównej. Po lewej stronie biegła bocznica Teksid Poland.
Brama Teksidu. Z drugiej strony toru głównego znajdowała się bocznica zakładów mięsnych, zlikwidowana jednak dużo wcześniej.
Widok w drugą stronę, przejazd na ul. Komorowickiej.
Posterunek Skp obsługujący przejazd.
Widok z placu ładunkowego.
Skład węgla.
Skład od widziany z ulicy Piekarskiej.
Po drugiej stronie torów znajdowały się zakłady przemysłu wełnianego Weldoro, do których prowadziła jednotorowa bocznica.
Budynek stacyjny od strony ulicy.
Widok na budynki z placu ładunkowego.
Inne ujęcie.
Widok z peronu w stronę Bielska-Białej Głównej i zakłady Weldoro.
Tory stacyjne.
Puszka obwodu torowego.
Budynek stacyjny widoczny z peronu.
Drugi skład węgla.
Jak wyżej.
Semafory wyjazdowe w stronę Kóz.
Widok w drugą stronę.
Posterunek Skp od strony Kóz.
Głowica stacyjna od strony Kóz.
Widok w drugą stronę. W lewo czynna jeszcze bocznica zakładu Bulten, w prawo niedawno rozebrany tor prowadzący w stronę Befy i Befamy. Szlak w kierunku Kóz posiada duże nachylenie - w tym miejscu ok. 18 promili.
Ulica Piekarska, przejazd na nieistniejącym już torze bocznicy Befy.
Widok w stronę zakładów.
Widok w drugą stronę. Bocznica biegła dalej łukiem w prawo, gdzie spotykała się z torem głównym.
Dalej w kierunku zakładów.
Za łukiem znajdował się punkt zdawczo-odbiorczy, prawdopodobnie z trzema torami.
W lewo odbiegała jedna z odnóg.
Brama wjazdowa.
Widok w stronę przeciwną - druga brama.
Idziemy dalej...
Widok w drugą stronę.
Przejazd kolejowy na ul. gen. Mieczysława Boruty-Spiechowicza i zachowane jeszcze szyny bocznicy.
Posterunek dróżnika.
Widok z drugiej strony.
Jednotorowa lokomotywownia. Dalej tor bocznicy odchodził łukiem w prawo i kończył się na terenie zakładu Befa.
Magazyn w sąsiedztwie przejazdu, do którego prowadziła jedna z odnóg - widoczny zachowany tor przy rampie.
Idąc ul. gen. Mieczysława Boruty-Spiechowicza w kierunku centrum natrafiamy na przejazd innej odnogi, prowadzącej w kierunku dawnej piekarni wojewódzkiej.
Widok w drugą stronę.
Ul. Wyzwolenia, przejazd przez tor linii 117, a dawniej również tor bocznicy. Obecnie w tym miejscu znajduje się wiadukt, a widoczny posterunek został zlikwidowany.
Widok w stronę stacji. Widoczna tarcza manewrowa odnosiła się do zlikwidowanego toru Befy/Befamy.
Miejsce, w którym znajdowała się bocznica.
Widok w przeciwną stronę, ul. Wyzwolenia. Miejsce po torze prowadzącym do Befamy.
EN57-1037 jako pociąg 43540 Bielsko-Biała Główna - Wadowice.
Widok z jednostki na rozjazd na nieistniejącej bocznicy.
Nasyp po którym biegł tor do Befamy.
Brama wjazdowa.
Widok na teren zakładu. Jeden tor biegł pod widoczną zadaszoną częścią hali, a drugi równolegle do niego.
Miejsce, w którym biegła bocznica na terenie Teksidu, widoczny budynek lokomotywowni. Po lewej tarcza ostrzegawcza semafora wjazdowego stacji Bielsko-Biała Główna.
15 czerwca 2005

Kęty, Bielsko-Biała Wschód, 23 kwietnia, 15 czerwca 2005
powrót do góry
(c) Paweł Okrzesik 2004-2021. Wykorzystywanie materiałów bez wiedzy i zgody autora niedozwolone.