Odcinek Goleszów - Ustroń powstał pierwotnie jako odnoga Kolei Miast Śląskich i Galicyjskich prowadząca do ustrońskiej huty i kuźni, później dopiero przedłużony został do Wisły. Zakłady obsługiwane były bocznicą odchodzącą od stacji Ustroń. Za stacją znajdował się punkt zdawczo-odbiorczy i kilka odnóg. Tory bocznicy zostały rozebrane niedługo po zrobieniu zdjęć.
Uproszczony plan bocznicy
Stacja Ustroń. Wyjazd w kierunku Wisły, po lewej stronie zaczyna się bocznica do kuźni. 22 maja 2005
Kawałek dalej, widok w stronę przeciwną. Po prawej żeberko ochronne.
Punkt zdawczo-odbiorczy.
Resztki budynku posterunku.
Kawałek dalej, punkt zdawczo-odbiorczy znajduje się po lewej.
Tory zdawczo-odbiorcze.
Na skrajnym torze ulokowana jest waga wagonowa.
Rozjazdy na końcu torów - widok od strony Wisły.
Tory do zakładów biegły w prawo.
Widok w przeciwnym kierunku. Tory zbiegają się w żeberko wyciągowe.
Widok w kierunku żeberka.
Widok w stronę torów zdawczo-odbiorczych.
Kozioł oporowy.
Tory zdawczo-odbiorcze, w prawo odbiega tor do zakładów kuźniczych, a po jego prawej stronie znajduje się inna odnoga bocznicy.
Brama wjazdowa na tej odnodze.
Widok za bramę.
Teren zakładu. Na dole widać tor bocznicy.
Jak wyżej.
Widok w stronę torów zdawczo-odbiorczych.
Budynek wagi od tyłu.
Rozjazd na torze do kuźni, w prawo odbiega bocznica kuźni, na wprost kolejna odnoga.
Zbliżenie.
Brama wjazdowa na torze na wprost za rozjazdem.
Inne ujęcie.
Bramy wjazdowe kuźni. Za znakiem „Stop” znajdują się trzy tory. Na pierwszym planie jeszcze jedna brama, być może torów było w tym miejscu więcej.
Fragment innego toru na terenie kuźni.
Widok w kierunku punktu zdawczo-odbiorczego.
To samo z innego toru. Kilka innych zdjęć z tego miejsca znajduje się w galerii z 29 maja 2004 r.