Beskidzka Strona Kolejowa
 » wstęp
 » aktualności
 » urządzenia srk
 » sygnalizacja
 » łączność
 » ruch kolejowy
 » sieć kolejowa
 » słownik srk
 » symulator ISDR
 » wagony towarowe
 » linia 117
 » fotogaleria
 
 » forum ISDR
 » mapa strony
 » o autorze
 » kontakt
 » linki

Bielsko-Biała - Wilkowice Bystra

Bielsko-Biała Główna - widok na dworzec od strony miasta.
24 sierpnia 2006
Widok z kładki nad torami.
Place ładunkowe.
Grupa torów pomiędzy magazynami.
Za jej końcem zaczynała się bocznica przyległego zakładu.
Inna zlikwidowana bocznica, odgałęziająca się w rejonie placów ładunkowych.
Posterunek dyżurnego peronowego oraz EN57-47.
Widok na grupę odstawczą obok peronu 1a.
Wyjazd z grupy odstawczej, w tle widoczna nastawnia dysponująca „BB”.
Nastawnia manewrowa „PM1”.
Nastawnia manewrowa „PM2”.
Widok w kierunku peronów.
Widok w kierunku Żywca z peronu 2.
Widok z peronu 3.
Skład węgla znajdujący sie przy stacji.
Widok w przeciwnym kierunku - tory boczne.
W asfalcie widoczne są resztki bocznicy prowadzącej niegdyś do zakładów Lenko, w miejscu którego obecnie znajduje się centrum handlowe.
ET22-530 z pociągiem zbiorczym do Zabrzega Czarnolesie.
Lokomotywa 140 045-6 z pociągiem „Goral” relacji Katowice - Bratysława.
SM42-951 czeka na sygnał zezwalający na jazdę manewrową.
EU07-226 i EU07-019.
Cysterna serii Zaes.
Cysterna serii Zas.
Wagon serii Shimms.
Wagon zbioronikowy do przewozu cementu serii Uacs.
Cysterna do przewozu nawozów serii Zaekk.
Cysterny serii Zaes przeznaczone do przewozu oleju jadalnego, używane przez Zakłady Tłuszczowe „Bielmar”, które mają bocznicę przy posterunku Bielsko-Biała Lipnik.
Tor do dawnej lokomotywowni znajdującej się pomiędzy liniami do Kalwarii Zebrzydowskiej i Cieszyna.
Teren lokomotywowni. Z tyłu widoczna obrotnica i niewielka hala wachlarzowa.
Budynek na terenie lokomotywowni.
Cysterny serii Zaes na stacji Bielsko-Biała Wschód.
Lokomotywa 140 045-6 z „Goralem” z Bratysławy do Katowic wyjeżdża z podg. Bielsko-Biała Lipnik.
12 sierpnia 2006
Bielsko-Biała Lipnik. Na posterunku znajduje się przejście szlaku jednotorowego w dwutorowy oraz bocznica. Szlak Bielsko-Biała Główna - Bielsko-Biała Lipnik jest jednotorowy z powodu braku skrajni w tunelu.
Widok z peronu w kierunku Bielska-Białej Głównej.
EN57-958 z pociągiem do Żywca.
Bocznica Zakładów Tłuszczowych „Bielmar”.
ET41-136 z pociągiem towarowym do Skalitégo.
Przejazd na ul. Poniatowskiego. Jak widać, dróżnika za niedługo zastąpi samoczynna sygnalizacja przejazdowa.
Widok z przejazdu w stronę posterunku Bielsko-Biała Lipnik. Po prawej brama wjazdowa bocznicy EC Bielsko-Biała, prowadzącej z Bielska-Białej Leszczyn.
Przejazd na ul. Straconki.
Niedaleko przejazdu od toru bocznicy elektrociepłowni odgałęzia się bocznica do Prefabetu.
Bielsko-Biała Leszczyny, wjazd od strony Bielska-Białej Głównej.
Pozostałości bocznicy do fabryki akumulatorów.
Inna dawna bocznica.
Peron.
Budynek.
Wyjazd w stronę Bielska-Białej Głównej.
Wyjazd w stronę Żywca.
Obok peronu znajdował się tor odstawczy, zlikwidowany prawdopodobnie w 2005 r.
Punkt zdawczo-odbiorczy bocznicy elektrociepłowni.
Wyjazd w stronę Bielska-Białej Głównej i bocznicy. W tle widoczna nastawnia dysponująca „BBL”.
Zakończenie torów zdawczo-odbiorczych.
Widok w drugą stronę.
EN57-2005 i EN57-2003.
EU07 ze składem wagonów piętrowych wjeżdża od strony Żywca.
Wjazd od strony Żywca. W tym miejscu w lewo odgałęział się tor odstawczy, ponadto znajdowało się tu przejście trapezowe.
Posterunek „BBL1”, obsługujący przejazd.
Tarcze ostrzegawcze przejazdowe odnoszące się do przejazdu w Bielsku-Białej Mikuszowicach oraz semafory wjazdowe Bielska-Białej Leszczyn.
Budynek przystanku Bielsko-Biała Mikuszowice.
Peron.
Wilkowice Bystra - wjazd od strony Bielska.
Kawałek dalej.
Posterunek zwrotniczy „WB1”.
Budynek stacji.
Semafory wyjazdowe w kierunku Bielska-Białej.
Peron.
Tor ładunkowy.
Wyjazd w stronę Żywca.
Nastawnia dysponująca „WB”. Posterunki Bielsko-Biała Lipnik, Bielsko-Biała Leszczyny oraz Wilkowice Bystra zostały później włączone w obszar LCS Żywiec.
Głowica rozjazdowa od strony Żywca. Układ torów przygotowany był na drugi tor do Żywca, który jednak nie został wybudowany - niedawno zbędne rozjazdy zostały zlikwidowane.
Obok toru do Żywca znajdowała się rozebrana w tym samym czasie grupa trzech torów odstawczych dla pociągów osobowych.
Jak wyżej.
ET41-104 z pociągiem towarowym do Skalitégo mija nastawnię „WB”.
„Goral” powraca do Bratysławy.

Bielsko-Biała - Wilkowice, 12, 24 sierpnia 2006
powrót do góry
(c) Paweł Okrzesik 2004-2021. Wykorzystywanie materiałów bez wiedzy i zgody autora niedozwolone.