Beskidzka Strona Kolejowa
 » wstęp
 » aktualności
 » urządzenia srk
 » sygnalizacja
 » łączność
 » ruch kolejowy
 » sieć kolejowa
 » słownik srk
 » symulator ISDR
 » wagony towarowe
 » linia 117
 » fotogaleria
 
 » forum ISDR
 » mapa strony
 » o autorze
 » kontakt
 » linki

Żywiec

Żywiec. Łuk przed stacją od strony Bielska-Białej.
15 sierpnia 2006
Wyjazd w kierunku Suchej Beskidzkiej.
Głowica stacji od strony Bielska-Białej.
Dawna nastawnia dysponująca „Że”. Obecnie zastąpiła ją nowa, stojąca obok.
Żywiec - budynek stacyjny od strony miasta.
Budynek od strony torów.
Widok na perony 1 i 2, widoczne EN57-926 i EN57-2002.
EN57-926 czeka na odjazd do Suchej Beskidzkiej.
Północna część stacji.
Plac ładunkowy.
Widok w stronę Żywca.
Jak wyżej.
W kierunku wschodnim od stacji odgałęzia się bocznica do tartaku i zakładów papierniczych SOLALI.
Ze stacją łączy się kawałek za peronem 1 patrząc w stronę Zwardonia.
Głowica stacji od strony Zwardonia.
Grupa odstawcza.
Wagon kryty serii Habbinss.
Dwuczłonowy wagon serii Laais.
Wagon kryty.
Wjazd na stację Żywiec Sporysz od strony Żywca.
Widok w przeciwnym kierunku.
Dalsza część głowicy.
Widok w stronę Żywca.
Budynek stacyjny.
Jak wyżej.
Widok od strony miasta.
Peron.
Skład drewna.
Pozostałości tablicy z nazwą stacji.
Wyjazd w kierunku Suchej Beskidzkiej. Po lewej widoczne wagony na punkcie zdawczo-odbiorczym „Śrubeny”.
Wschodnia głowica stacji.
Żeberko wyciągowe punktu zdawczo - odbiorczego.
Punkt zdawczo-odbiorczy. Transport wagonów na bocznicę odbywa się w nietypowy sposób - przy pomocy przesuwnicy wagonowej.
Miejsce gdzie wagony wtaczane są na przesuwnicę.
Tor przesuwnicy przecina drogę publiczną.
Brama wjazdowa do zakładu.
Widok przez bramę, z tyłu widoczna jest przesuwnica. Widok historyczny - bocznica wraz z przesuwnicą przestały być używane i zostały zlikwidowane.

Żywiec, 15 sierpnia 2006
powrót do góry
(c) Paweł Okrzesik 2004-2021. Wykorzystywanie materiałów bez wiedzy i zgody autora niedozwolone.