Beskidzka Strona Kolejowa
 » wstęp
 » aktualności
 » urządzenia srk
 » sygnalizacja
 » łączność
 » ruch kolejowy
 » sieć kolejowa
 » słownik srk
 » symulator ISDR
 » wagony towarowe
 » linia 117
 » fotogaleria
 
 » forum ISDR
 » mapa strony
 » o autorze
 » kontakt
 » linki

Czechowickie bocznice

Czechowice-Dziedzice Południowe, głowicy od strony Czechowic-Dziedzic. Po prawej nastawnia dysponująca „CDd”.
6 sierpnia 2007
EN57-983, pociąg osobowy do Katowic.
Widok z kładki w stronę Bielska-Białej.
Nastawnia wykonawcza „CDd1”.
SM42-835 z pociągiem zdawczym jadącym na bocznicę szlakową Bielsko-Biała FIAT. Drużyna zaraz odbierze od nastawniczego klucze od zwrotnicy w torze szlakowym.
Semafory wjazdowe od strony Bielska-Białej, po lewej tor z EC Bielsko Północ.
Bocznica elektrociepłowni, widok w kierunku Czechowic-Dziedzic.
Widok w przeciwną stronę.
Teren elektrociepłowni, w tle na dole widoczna bocznica.
Bocznica szlakowa Bielsko-Biała FIAT, łącząca się z torem 2 szlaku Czechowice-Dziedzice Południowe - Bielsko-Biała Główna. W oddali widoczne rozjazdy w torze szlakowym.
Widok przez bramę zakładu. Obie bocznice (elektrociepłownia, FIAT) posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane.
Zbliżenie - manewrująca 401Da.
Przystanek Czechowice-Dziedzice Przystanek, widok w stronę Czechowic-Dziedzic.
Kawałek dalej. Po lewej jedno z odgałęzień bocznicy dawnej rafinerii (nie ma połączenia z torami szlakowymi).
Widok w kierunku Czechowic-Dziedzic Południowych. Widoczna trzykomorowa tarcza ostrzegawcza - pozostałość po starej sygnalizacji w Czechowicach-Dziedzicach Południowych.
Czechowice-Dziedzice - wjazd od strony Oświęcimia (po lewej) i Bielska-Białej (po prawej). W tle widoczne sześciokomorowe semafory wjazdowe.
SM42 wyciąga skład objeżdżając górkę rozrządową. Sama górka nie jest już używana.
Tarcza rozrządowa.
Nastawnia wykonawcza „CD1”. Na pierwszym planie tor bocznicy dawnej rafinerii.
Manewry na głowicy od strony Oświęcimia.
Pociąg specjalny zestawiony z włoskich wagonów, prowadzony przez ET41-105, jadący od granicy w Zwardoniu w kierunku Katowic.
Przejazd i brama wjazdowa do dawnej rafinerii, Lotos Czechowice.
Zbliżenie.
Bocznica dla pługów odśnieżnych - widoczny pług 411S i dwa zespoły odśnieżne PSE, wyposażone w wagony do transportu śniegu.
Widok w kierunku stacji.
Ślepo zakończona, nieużywana grupa torów - prawdopodobnie niegdyś część bocznicy rafinerii.
Ulica przecinająca zespół bocznic.
Widok z kładki nad stacją - bocznica walcowni.
Widok z końca peronu 3 w kierunku Oświęcimia.
TEM2-209.
ET41-186 z pociągiem towarowym relacji Skalité - Zabrzeg Czarnolesie.
EU07-203 z pociągiem osobowym do Katowic.
Nastawnia dysponująca „CD” przy głowicy od strony Zabrzega.
Wjazd od strony Zabrzega, z lewej strony dochodzi linia z Katowic.
Wjazd od strony Katowic.
Przejazd na bocznicy do KWK Silesia, odgałęziającej się obok nastawni „CD1” i biegnącej w kierunku północnym.
Widok w stronę zakładu, po prawej widoczna bocznica zakładu naprawy wagonów.
Nieco dalej.
Widok w drugą stronę.
Nieużywane odgałęzienie walcowni.
Kawałek dalej, widok w kierunku stacji.
Wjazdowa tarcza manewrowa kopalni.
Wjazd na teren zakładu.
T448p-146 z NZTK manewruje po bocznicy.
Brama wjazdowa.
Jedno z odgałęzień.
Teren kopalni.
Widok w drugą stronę - kolejne odgałęzienie.

Czechowice-Dziedzice, 6 sierpnia 2007
powrót do góry
(c) Paweł Okrzesik 2004-2021. Wykorzystywanie materiałów bez wiedzy i zgody autora niedozwolone.