|
Wagony platformy budowy normalnej (K, R)Wagony platformy przeznaczone są do przewozu ładunków skupionych, sztukowych, dłużycy, pojazdów itp. Opcjonalnie mogą posiadać burty boczne i kłonice służące do unieruchomienia ładunku. Wagony platformy budowy normalnej na osiach niezależnych oznaczane są literą K, a wagony na wózkach literą R. Opisane typy:Kgns (212Z)Dwuosiowy wagon platforma przeznaczony do przewozu ładunków skupionych, pojazdów, dłużycy lub kontenerów 20' i 40'. Posiada odchylne burty boczne i czołowe, które po opuszczeniu mogą służyć jako pomosty do przejazdu pojazdów, obrotowe kłonice boczne oraz kłonice wkładane przy ścianach czołowych, a także gniazda z trzpieniami do mocowania kontenerów. Konstrukcja opracowana w 1990 r. i produkowana w latach 1993-1996 przez zakłady Zastal w Zielonej Górze. Rysunek techniczny wagonu Kgns (212Z)
Rs (412Za)Czteroosiowy wagon platforma przeznaczony do przewozu ładunków skupionych, pojazdów i dłużycy. Wyposażona w odchylne burty czołowe oraz kłonice. Wagony produkowane w latach 1972-1981 przez fabrykę w Świdnicy, w latach późniejszych część z nich została przebudowana na inne typy.
Rysunek techniczny wagonu Rs (412Za)
Res (424Z)Czteroosiowy wagon platforma przeznaczony do przewozu ładunków skupionych, pojazdów i dłużycy. Wyposażona w odchylne burty boczne i czołowe oraz kłonice. Wagon produkowany w latach 1983-1989 przez fabrykę w Świdnicy.
Rysunek techniczny wagonu Res (424Z)
Roos (436Z)Czteroosiowy wagon platforma przeznaczony do przewozu dłużycy i drewna. Posiada stałe podwójne kłonice i ściany czołowe o wysokości > 2 m. Konstrukcja opracowana w ZNTK Bydgoszcz jako przebudowa platform typu 412Za, produkowana w latach 2000-2001.
Rysunek techniczny wagonu Roos (436Z)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(c) Paweł Okrzesik 2004-2021. Wykorzystywanie materiałów bez wiedzy i zgody autora niedozwolone. |